شرکت حساب رایان پارس با حفظ جایگاه قبلی خود در رتبه‌بندی گواهی‌های شرکت‌های انفورماتیکی برای یک دوره دوساله، موفق شد سه رشته مشاوره و نظارت بر طرح‌های انفورماتیک، خدمات آموزش و پژوهش و خدمات پشتیبانی را به پایه‌ 1 ارتقا دهد.

برند محاسبان ضمن حفظ رتبه اول خود در سه رشته پیشین، سه رشته مشاوره و نظارت بر طرح‌های انفورماتیک، خدمات آموزش و پژوهش و خدمات پشتیبانی نیز توانست رتبه قبلی خود را به رتبه 1 در این رشته‌ها ارتقا دهد. شرکت حساب رایان پارس در حال حاضر با کسب 6 رتبه پایه‌ 1 به‌عنوان هم تراز رده اول شرکت های نرم افزاری مالی و اداری شناخته می‌شود.

شرکت حساب رایان پارس هم‌اکنون در 6 رشته زیر دارای رتبه یک شورای عالی انفورماتیک می باشد. 

  • خدمات پشتیبانی
  • تولید و پشتیبانی نرم‌افزارهای سفارش مشتری
  • ارائه و پشتیبانی نرم‌افزارهای پایه، سیستم و ابزارها
  • ارائه و پشتیبانی نرم‌افزاری یا بسته های نرم افزاری حامل محتوا 
  • مشاوره و نظارت بر طرح‌های انفورماتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات 
  • آموزش و پژوهش 

 

شرکت حساب رایان پارس به سبب کسب گواهی‌های مذکور می‌تواند با ارائه خدمات تخصصی (فناوری اطلاعات، نرم‌افزار و…) در مناقصات گوناگون مناقصه‌گذاران شرکت و در هر یک از این رشته‌ها ۱۲ قرارداد با مبلغ نامحدود با سازمانهای دولتی و خصوصی و شهرداری ها منعقد کند. 

بر اساس مصوبات معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری، کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی، بانک‌ها و… مکلف‌اند صرفاً با شرکت‌هایی که نائل به دریافت گواهینامه مورد اشاره شده باشند، قرارداد منعقد کنند (صحت اطلاعات مورد اشاره از طریق سایت sajar.mporg.ir قابل‌ رؤیت است). بر این اساس موضوع رتبه‌بندی یکی از مهم‌ترین عواملی است که شرکت‌های فعال در حوزه انفورماتیک باید آن را پیگیری و دریافت کنند.

شایان‌ ذکر است؛ بر اساس مصوبات معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری (امور نظام فنی واجرایی که قبلاً با عنوان شورای عالی انفورماتیک شناخته می‌شد) کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی، بانک‌ها و…. مکلف‌اند قراردادهایشان را صرفاً با شرکت‌هایی که دارای گواهینامه رتبه‌بندی از شورای عالی انفورماتیک هستند، منعقد کنند. گواهینامه‌های صادره توسط  امور نظام فنی واجرایی سازمان برنامه‌وبودجه (شورای عالی انفورماتیک سابق) در رسته‌های خدمات، نرم‌افزار و مشاوره صادر می‌شود که هر یک از آنها دارای رشته‌ها و گرایش‌های متعددی هستند.