شبکه تولید، توزیع و عرضه محصولات و خدمات در کشور زنجیره‌ای به هم پیوسته است که اگر هر کدام از این مولفه‌ها دچار نقص و اشتباه باشند، در دراز مدت ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌کنند. به همین دلیل مدتی هست که پویشی به نام «بدون قیمت نخریم» در سراسر کشور راه افتاده است

تا در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، قیمت تمام شده محصولات و خدمات به وضوح برای مشتریان قابل رویت باشد و از تخلفات گسترده در این زمینه جلوگیری کند. مشخصا شفافیت قیمت باعث می‌شود تا مصرف کننده قدرت انتخاب داشته باشد و در نتیجه باعث افزایش رقابت تولیدکننده و عرضه کننده و ارتقا کیفیت محصولات می‌شود.

وجود برچسب قیمت یکی از مبانی اصلی فرآیند آگاهی رسانی به مصرف کننده به شمار می‌رود و می‌تواند باعث روان‌سازی جریان توزیع شود که همیشه مورد تاکید در قوانین مهم و اصلی مرتبط با مدیریت بازار مانند قانون حمایت از مصرف کنندگان، قانون نظام صنفی و قانون تعزیرات حکومتی بوده است. به‌همین دلیل و بر اساس هدف نهایی یعنی رعایت حقوق مصرف کنندگان، مدتی هست که با حمایت و هماهنگی سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی (مانند وزارت صنعت، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و...) و تشکل‌های مردم نهاد، کمپینی تحت عنوان «بدون قیمت نخریم» راه افتاده و خوشبختانه مورد حمایت جمع کثیری از تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و رسانه‌ها هم قرار گرفته است.

به طور حتم اگر قیمت کالا و خدمات به وضوح مشخص باشد، مصرف کننده حق انتخاب بر اساس کمیت و کیفیت محصول را خواهد داشت و بر همین اساس شاهد کاهش اساسی در تخلفات صنفی خواهیم بود.

شرکت حساب رایان اکنون حامی پویش بدون قیمت نخریم شده است و با درج قیمت محصولات در فروشگاه اینترنتی محاسبان و همچنین اعمال قیمت خدمات نرم افزاری، قرارداد پشتیبانی و خدمات پس از فروش بر اساس مصوبه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که هر سال ابلاغ می‌شود، پیش از شکل‌گیری این پویش به صورت خودجوش به رعایت حقوق مصرف کننده پرداخته زیرا این شرکت که تولید کننده نرم افزارهای مالی، اداری و حسابداری است، پایه و اساس خود را بر علم حسابداری و شفافیت مالی بنا نهاده، همچنین از ابتدا نیز دارای سیستم مدیریتی سازمانی برای ارتقای کیفیت محصول در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان بوده است که کسب گواهینامه ISO 9001:2000 و ISO 9001:2008 این موضوع را تصدیق می‌کند.

شرکت حساب رایان پارس از شما هم‌وطنان گرامی تقاضا دارد تا با عدم خرید محصولاتی که برچسب قیمتی ندارند به این کمپین بپیوندید تا این فرهنگ سازی بیش از پیش فراگیر شود.